Noordkaap 2004: Dag 7

's Morgens gingen we terug naar de shop-verbruikszaal op de camping voor een ontbijt. Tussen de postkaarten zagen we plots er ééntje van de Kirkeporten, bij navraag bleek dat op wandelafstand te liggen. Na het ontbijt volgden we dus de uitgezette route vanaf de kamping en kwamen zo aan de Vesfjorden. Daar zagen we "de Kirkeporten", daarnaast ook nog de noorkaaphoorn aan de overzijde. Vervolgens gingen we al over de heuvelrug naar de andere kant zodat we zicht kregen op Skardsvåg gelegen aan de Risfjorden. Na een klein middagmaal werd de motor gestart om een bezoek te brengen aan Gjesvær. Eerst ging het een stuk terug over de E69 en dan via een lokale weg die ook eerst door de open ruimte liep en vervolgens kronkelde tussen de waterlopen en de heuvels. Dan krijg je plots een mooi zicht op het vissersdorp met er achter het vogeleiland.Na het wandelen in het dorp keerden we terug naar de E69, voor een tweede bezoek aan de Noordkaap. Onderweg stopten we nog even op een parking met een mooi zicht op de Tufjorden. Terug aangekomen op "de Kaap", bezochten we eerst de film (aanrader!!!), om vervolgens door de tunnels te wandelen, zo kom je oa. aan de St. John's chapel (was net een huwlijk bezig) en de Grotten Bar (met uitzicht op de Barents Sea). Na een bezoek aan de cafétaria wandelden we nog een tijd rond op de rots, zodat we rond 18u beslisten eerst terug te rijden naar de camping. Wegens de dalende temperatuur en toenemende wind besloten we niet meer terug te rijden naar de kaap. Na een korte wandeling door het dorp, bleven we op de camping die avond.

Kirkeporten

aan de overzijde de Noordkaaphoorn

zicht op Skardvåg

en de camping

Gjesvær met op de achtergrond het vogeleiland

De Tufjorden

De Noordkaap (2de maal)

op de terugweg naar de camping